Jak napsat inzerát

Aby inzerát kupujícího zaujal, je při psaní třeba dodržet několik důležitých pravidel.

Nejdůležitější části inzerátu jsou:

  1. Titulek – nadpis inzerátu
  2. Popis – text inzerátu
  3. Cena

1. Titulek – nadpis inzerátu

Cílem nadpisu je přimět zájemce kliknout na váš inzerát. Nadpis musí být stručný, výstižný a pravdivý. Pokud se informace v nadpisu nebude shodovat s textem inzerátu, zájemce odejde.

Buďte struční

Délka nadpisu je na většině inzertních portálech omezena na 50 znaků. Snažte se v jednoduchých heslech popsat nejdůležitější vlastnosti prodávaného předmětu.

Buďte výstižní

Pokuď chce někdo kupovat vůz Škoda Octavia, tak již má nějakou představu o tom co hledá. Na titulek zájemce klikne v případě, že obsahuje parametry, které se shodují s jeho představou.

Používejte základní tvar slov

Slova v nadpisu uváděte v základním tvaru. Podstatná jména uvádějte v 1. pádě jednotného čísla. Při vyhledávání na inzertních serverech potencionální zakazník spíše použije výraz “Škoda Octavia” než “Škodu Octavii”.

Nepoužívejte “koupím” a “prodám”

Slova jako “koupím” nebo “prodám” není třeba v titulku uvádět a plýtvat tak místem. U každého inzertního serveru se zadává zvlášť, zda se jedná o nabídku či poptávku.

Příklad

Špatně: “Prodám automobil” – Příliš obecné. Většina lidí přejde inzerát bez povšimnutí.
Špatně: “Prodám Škodu Octavii s motorem 1.9 TDI, výkonem 79 Kw, vyrobený v roce 2009, po prvním majiteli” – Příliš zdlouhavé. Obsahuje zbytečná slova, např. “vyrobený v roce” není nutné uvádět.
Správně: “Škoda Octavia 1.9 TDI, 79 Kw, 2009, 1. majitel – Super stav”

2. Popis – text inzerátu

Dostáváme se k další velmi důležité části inzerátu a tím je jeho popis. V popisu inzerátu se nebojte rozepsat potencionálního zájemce detailně informujete o předmětu nebo službě kterou nabízíte.

Vžijte se do role kupujícího

Představte si, že danou věc potřebujete koupit. Jaké informace Vás budou v inzerátu zajímat a které budou mít rozhodující vliv na to, zda se na inzerát ozvete a předmět zakoupíte?

Vybalancujte délku a množství informací

Inzerát o délce 1 000 znaků bohatě stačí na detailní popis inzerovaného předmětu. Často je na inzertních serverch délka textu omezena právě na 1 000 znaků. Snažte se tedy tento počet znaků dodržet, aby pak na nějakých serverech nechyběl text, který jste pracně napsali.

Vzbuzení zájmu prodává

Inzerát je reklamní sdělení jako každé jiné. Jeho hlavním účelem je přesvědčit zájemce, že vaše nabídka je ta nejlepší. Vyvarujte se proto pravopisných a gramatických chyb. Inzerát s chybami působí pochybně a nedůvěryhodně. Nespisovné či hovorové výrazy také raději vynechte.

3. Cena

Cena prodávaného předmětu zásadně ovlivňuje rychlost prodeje. Pokud ji nastavíte příliš vysoko, předmět nejspíš neprodáte. Je dobré si projít inzeráty s podobnou nabídkou a požadovanou cenu jim přizpůsobit.